pátek 2. prosince 2016

Triocolor 3x jinak - rychlý pohled na Koh-I-Noor pastelky

Jedna rychlá recenze na troje pastelky od jedné firmy se stejným názvem. Málokoho napadne, že firma Koh-I-Noor pod názvem Trocolor nabízí dvoje různé pastelky. Školní i umělecké. Rozdíl je v tloušťce pastelek - tlusté jsou umělecké, tenké školní. K recenzi mě přivedlo zklamání autorky blogu coloringmartina.blogspot.com po zakoupení těch školních, zabalených v plechové krabičce.
Omluvte prosím kvalitu fotek focených za šera.



Před mnoha lety jsem si koupila sadu 6-ti kusů silných uměleckých Triocolor 3151 Natur - pastelky nejsou lakované, mají silný trojhranný tvar, silné jádro a krásně syté barvy. Pastelky jsem nosila několik let v penálu v batohu do práce, kdyby něco a před pár lety mi je zabavil syn a dlouhou dobu byly jeho oblíbené. Ve dvou letech se mu krásně držely a barvy byly dokonalé.
Loni jsem po kurzu kreslení koupila umělecké Triocolor 3152 barevně lakované, 12-ti kusovou sadu. Jsou to pastelky které používá na své obrázky Marie Brožová a lektorka kurzu je doporučila jako kvalitní. No a dokoupila jsem kusově bílou a okrovou v té Natur variantě, protože ty barevné nejsou číslované a kusově jsem je neviděla.
Oboje výše uvedené vypadají jako jeden produkt, jen s jiným povrchem. Oboje Koh-I-Noor uvádí jako umělecké, jen nemají uvedenou žádnou světlostálost, na rozdíl od Polycolor pastelek. Takže bych je zařadila do kategorie studentských - dobře se s nimi pracuje, ale výsledná kresba nemusí přečkat ve stejných barvách i pro budoucí generace, což u studentských pracích nevadí.
Letos jsem prvňákovy koupila tenké školní pastelky s názvem Triocolor 3132. Jsou to tenké trojúhelníkové pastelky u kterých jsem čekala stejné jádro jako u těch výše uvedených, když se jmenují stejně. Bohužel se nejedná o pastelky umělecké, ale školní, takže zdaleka nemají tak syté barvy a vím, že už je příště nekoupím. V penálu je nosil měsíc, pak jsme je vyměnili za Noris Club gumovací, protože je používal hlavně na psaní a na malování máme Maped Color Pep's.

Protože všechny troje pastelky jsou používané, byl problém najít tři stejné barvy. Nakonec jsem objevila jen hnědou a červenou (krátké pastelky odvážíme na chalupu do košíku).

Jako první jsem si nakreslila hnědý obdélník Natur, Lakované a Školní a zkusila jsem ho vystínovat - od nejsytější barvy po nejsvětlejší. Bohužel se mi nepodařilo dát dohromady stejné odstíny. Nejlepší mi přišla letitá Natur, ale nevím, jestli má opravdu lepší jádro, nebo jestli ho měla před těmi lety. Ihned v závěsu Lakovaná - obě krásně klouzaly po kancelářském papíru a barva postupně nabívala na intenzitě. U školní bylo znát, že má méně pigmentu, takže na sytější odstín se muselo opravdu zatlačit. Tužka neklouže zdaleka tak dobře.
První ušmudlaná natur, druhá lakovaná a třetí školní.
Jako druhé jsem se rozhodla zkusit míchání barev. U červené a hnědé člověk velkých zázraků nedosáhne. Každopádně tady už jsem měla pocit. že ty Natur (nahoře) jsou opravdu nejměkčí a ty školní (dole) asi "pracují jen pod tlakem", protože při stejném tlaku na tužku mi skoro nekreslily.
Nahoře Natur, školní úplně spodní - před mícháním.

Nakonec poslední experiment - pokus barvy smíchat. A protože se mi nechtělo zvedat od stolu, použila jsem bílou pastelku Polycolor. První dvě bez problému, ty školní jsem musela udělat silnější vrstvu, aby bylo vůbec co míchat. Opět přisuzuji nedostatku pigmentu v těch školních.

Pastelky po smíchání pigmentů pomocí bílé pastelky

Závěr:
Školní pastelky opravdu jen pro prvňáka do penálu, kdy je výhoda, že dětem vydrží celé dopoledne a ořezat je stačí až doma. Na kreslení do výtvarky neee, nechceme to přeci dětem otrávit.
Ty silné jsou určitě pěkná sada pro začátečníka, barvy jsou syté, hezky se mísí, pro "vybarvovačky omalovánek" je 24 odstínů asi dost omezujících, hlavně proto, že ty v 12-ti kusové barevně lakované sadě odpovídají odstínům u 12-ti kusové sadě pastelek Progresso a skoro bych řekla, že budou stejné i jako Polycolor, jen to nemám s čím porovnat. Já je vytáhnu kdykoliv kreslíme s klukama a já chci být hodná maminka a půjčit jim ty svoje pastelky. Hihi.



Žádné komentáře:

Okomentovat